فاطمه زهرافاطمه زهرا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره
بارانباران، تا این لحظه: 7 سال و 3 روز سن داره

Zendegi ma

دادن شیشه شیر

1396/7/27 15:13
نویسنده : Mahnaz
58 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

امروز میخوام از تجربه خودم راجع به دادن شیشه شیر به نوزاد بگم.

دختر اولم فاطمه زهرا روز دومی که به دنیا اومده بود و برده بودیمش خونه شب تب کرد و بیحال بود و همش میخوابید ما نگران بردیمش دکتر.

دکتر گفت به علت خوب شیر نخوردن تب کرده و بیحاله وتا شیر مادرش راه بیفته بهتره شیر خشک با قاشق بهش بدین بخوره ولی خب سخت بود برا همین با شیشه بهش شیر دادیم حالش خوب شد ولی من خودم حالم خوب نبود احساس بیماری داشتم ،احساس ضعف شدید،بیحوصله بودم ودلم نمیخواست هیچ کس جز مامانم و همسرم را ببینم اره درست فهمیدید من افسردگی پس از زایمان داشتم وخبر نداشتم حوصله شیر دادنم نداشتم برا همین بیشتر مواقع یا شیر خودمو میدوشیدم و با شیشه میدادم یا شیر خشک را با شیشه میدادم کم کم شیرم کم شد چون خود بچه ام از سینه زیاد شیرنمیخورد البته ریفلاکس هم داشت که مزید بر علت شده بود ماه دوم به دنیا اومدن فاطمه هم باباش برای کار رفت یه شهر دیگه و زودتر از 3 هفته یکبار نمیتونست بیاد خونه ،منم کلی غصه میخوردم و اینطوری هم شیرم کمتر وکمتر شد.تا اینکه اواسط ماه سوم تولدش دیگه به هیچ عنوان شیر از سینه نمیخورد و حتما شیشه میخواست چون شیشه به راحتی شیر در اختیارش میگذاشت و اونطوری باید خودشم تلاش زیادتری میکرد پس به راحتی سینه را کنار گذاشت و شیشه را انتخاب کرد وکم کم شیر خشکی شد.اولش به نظرم راحت تر بود با شیشه ولی شبهاش خیلی سخت بود باید یه فلاسک آب جوشیده ولرم ،یه شیشه شیر تمیز،وقوطی شیر خشک همیشه بالاسرم بود تا به محض تکون خوردن شیرش را اماده کنم و بهش بدهم.تازه بعضی وقتا وسط شیر خوردن خوابش میبرد ونیم ساعت بعد دوباره شیر میخواست که شیرها توی شیشه سرد شده بود و دیگه نمیخورد و گریه میکرد و بیدار میشد از خواب،خلاصه که تا یک سالگیش که بزرگتر شه و یکم سرش بشه و بتونه خواسته اش را بگه (فاطمه خیلی زود به حرف افتاد) خیلی سختم بود.اینو نوشتم که فکر نکنید شیشه بهتره.اونم مکافات های خودش را داره شیشه شستن مرتب وزیاد .خود هزینه شیر خشک که هفته ای یه دونه میخواد اگه بیشتر نخواد.و...

الان چون من خودم شاغلم و مجبورم بعدا باران را بگذارم و برم سر کار باید شیشه هم بخوره تا عادت کنه برا همین فقط روزی یک بار با شیشه بهش شیر میدم.فعلا که میخوره خدا کنه تا نه ماهگیش هم بخوره

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به Zendegi ma می باشد